bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

Despre sarbatoarea Pascala



O data la cativa ani Pastele este sarbatorit in aceeasi zi atat de catolici cat si de ortodocsi. Asta pentru ca cele doua biserici calculeaza data invierii Mântuitorului Iisus dupa doua calendare diferite. De-a lungul timpului au existat mai multe incercari de sincronizare a datelor, toate insa soldate cu esecuri. Cele doua biserici crestine folosesc doua calendare diferite, incepand din anul 1582 cand biserica apuseana catolica a trecut la calendarul Gregorian, pe cand rasaritenii ortodocsi au ramas la calendarul Iulian. Calculele celor doua momente celeste sunt si ele diferite, apusenii bazati pe luna plina ecleziastica, pe cand rasaritenii observa luna plina astronomica, la fel cum privesc si data reala a echinoxului, in timp ce catolicii se bazeaza pe o data fixa calculata din vreme pentru echinox. Luna plina ecleziastica, in acest context, este calculata din vreme conform unor tabele bisericesti, datele fiind prestabilite cu mult inainte. Ortodocsii, in schimb, urmeaza luna plina pascala, care este la o data calculata pe baza observatiilor astronomice.

O prima incercare de uniformizare a datei serbarii Pastelui in toata lumea crestina a avut loc in anul 325, la initiativa imparatului Constantin cel Mare. Atunci primul Sinod ecumenic desfasurat la Niceea a adoptat practica bazata pe calculul datei Pastelui care se reducea la urmatoarele norme: Pastele se va serba intotdeauna in prima duminica cu luna plina de dupa echinoctiul de primavara; cand prima luna plina de dupa echinoctiul de primavara cade duminica, Pastele va fi serbat in duminica urmatoare.


De-a lungul timpului au existat si alte incercari de a „sincroniza" Pastele. Una din cele mai semnificative a fost Consiliul Bisericilor de la Aleppo (Siria) din 1997, unde s-a convenit ca echinoxul sa fie recunoscut in functie de observatiile astronomice luand in consideratie meridianul de la Ierusalim, unde de fapt a avut loc Invierea. Dar pana acum nu s-a dat curs acestei intelegeri.

Diferenta dintre sarbatoarea Pastilor nu are, deci, o baza teologica serioasa, ci este mai mult un efect al diferitelor traditii urmate de cele doua ramuri ale crestinatatii. Daca in acest an catolicii si ortodocsii sarbatoresc impreuna Invierea lui Iisus, in 2008 Pastele catolic va fi sarbatorit pe 23 martie, iar cel ortodox pe 27 aprilile.



Floriile la ortodocsi, Pastele la catolici



Intrarea Domnului in Ierusalim, sau Floriile, este cea mai importanta sarbatoare ce vesteste Pastele. Floriile au loc cu o saptamana inainte de acesta si celebreaza ziua in care Iisus Hristos a intrat in Ierusalim, fiind intampinat cu frunze de palmier de catre discipolii lui si locuitorii orasului. Duminica aceasta, crestinii praznuiesc Intrarea in Ierusalim a Domnului Iisus Hristos, sarbatoare prin care Mantuitorul a fost recunoscut, in mod public, Imparat si Mesia, trimisul lui Dumnezeu. Dupa obiceiul primirii imparatilor victoriosi, oamenii au iesit si inaintea lui Hristos, intampinandu-L ca pe un Imparat biruitor. Caci biruise moartea, inviindu-l pe fiul vaduvei din Nain, pe fiica lui Iair si pe Lazar, care fusese mort patru zile. Cu acest prilej, credinciosii aduc de la Biserica ramuri de salcie sfintite, cu care ating vitele din gospodarii si copiii, punandu-le apoi la icoane. In aceasta zi, este dezlegare la peste si la vin.

In timpurile vechi, sarbatoarea cu acest nume era dedicata zeitei romane a florilor, Flora, crestinii suprapunand acestei figuri evenimentul Intrarii Domnului in Ierusalim.
Este primul praznic imparatesc cu data mobila, numit si Duminica Stalparilor, popular Florii sau Flurii. Numele deriva din latinescul Floralia, sarbatoare a vegetatiei.
Semnificatia crestina a acestei zile este una foarte puternica, Iisus Hristos fiind reprezentat in iconografie intrand in oras calare pe un magar, in mijlocul unei multimi avand ramuri in maini.(informatie preluata din ziarul "Evenimentul Zilei")

"La multi ani" tuturor celor care poarta nume de flori.



Iesire din pagina